TAR
 

Thai Academic Reference Database » National Conference on Computer Information Technologies » CIT2014 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://tar.thailis.or.th/handle/123456789/637

Title: Enhancement of Teacher Role User-friendliness for MOODLE
Other Titles: การปรับเพิ่มความเป็นมิตรต่อผู้ใช้ในบทบาทผู้สอนสำหรับโปรแกรมมูเดิ้ล
Authors: สมนึก พ่วงพรพิทักษ์
อุมาพร จันโสภา
Keywords: โมดูล
มูเดิ้ล
User Experience Testing
HCI
Issue Date: 19-Feb-2014
Publisher: Office of the Higher Education Commission
Abstract: MOODLE is a popular open-source learning management system. It is easy to install, and has a lot of useful functions to support e-learning. However, MOODLE has too many and complicated interfaces. It is rather user unfriendly, especially for the teacher role. So, this paper aims at evaluating the user-unfriendliness problem. Moreover, this work has developed MOODLE wizard modules to alleviate the problem. From efficiency analyses using KLM (Keystroke Level Model) and user experience testing, it has found that the wizard modules can improve the user friendliness and human-computer interaction for MOODLE.
Description: โปรแกรมมูเดิ้ลเป็นซอฟต์แวร์เสรีที่เป็นที่นิยมถูกสร้างขึ้นมาเพื่อใช้เป็นระบบบริหารจัดการการเรียนการสอน สามารถติดตั้งใช้งานได้ง่าย มีความสามารถต่างๆ เหมาะสมที่จะนำมาใช้เป็นระบบสนับสนุนการเรียนการสอนออนไลน์ แต่อย่างไรก็ตามโปรแกรมมูเดิ้ลก็ยังมีอินเทอร์เฟสการใช้งานที่ค่อนข้างยากและซับซ้อนและค่อนข้างไม่มีความเป็นมิตรกับผู้ใช้ โดยเฉพาะอย่างยิ่ง การใช้งานโปรแกรมในส่วนของสิทธิ์ที่เป็นผู้สอน ดังนั้น งานวิจัยนี้จึงมีจุดประสงค์เพื่อประเมินปัญหาของโปรแกรมมูเดิ้ลกับผู้ใช้ในกลุ่มที่ใช้สิทธิ์เป็นผู้สอน นอกจากนี้งานวิจัยนี้ยังได้พัฒนาวิซาร์ดเพิ่มเติมในโปรแกรมมูเดิ้ล เพื่อช่วยแก้ปัญหาที่พบอีกด้วย จากการวิเคราะห์ประสิทธิภาพของวิซาร์ด โดยใช้ KLM และการทดสอบประสบการณ์ผู้ใช้ ซึ่งผลของการวิจัยพบว่าโมดูลที่พัฒนาขึ้น ช่วยให้ผู้ใช้งานสะดวกขึ้น และมีปฏิสัมพันธ์กับผู้ใช้ที่ดีขึ้น
URI: http://tar.thailis.or.th/handle/123456789/637
Appears in Collections:CIT2014

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Paper_142.pdf363.97 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Sitemap | Privacy & Security | Terms & Conditions

Office of Information Technology Administration for Eduactional Development
328 Sri-Ayuthaya Rd, Ratchathewi, Bangkok 10400 Tel.02-3545678
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System